divendres, 18 de febrer del 2011

GUANYADORS "CONCURS DE POSTRES PLAERSDEBOCA": TATIN DE LA NÚRIA

Un dels clàssics que no pot faltar a una bona carta de postres. Jo pensava que no m'agradava massa, però quan vaig provar aquesta versió em va encantar, boníssima! Gràcies, Núria!

Ingredients:
- 6 o 7 pomes Fuji o Reineta
- Mantega 50 g
- Sucre 100 g
- Pasta brisa

Preparació:
- Peleu les pomes i partiu-les per la meitat, traieu-ne el cor.
- En una paella o cassola baixa desféu la mantega i afegiu-hi el sucre. Poseu a fregir les pomes i les aneu tombant fins que quedin daurades i lleugerament toves.
- Esteneu la massa brisa en un motlle rodó, punxeu-ne el terra i cobriu-la amb paper d’alumini. Poseu-la al forn ja calent uns 15 minuts a 180ºC.
- Retireu-la i traieu el paper d’alumini. Poseu les pomes sobre la pasta, ben apretades, sense que quedi cap espai entre elles. Tireu-hi per sobre el caramel que ha quedat a la paella o a la cassola i torneu-la a enfornar uns 15 minuts més.

"És important servir-la tèbia, i la podeu acompanyar amb crema de llet, però queda espectacular amb gelat de vainilla de Madagascar o amb gelat de vainilla amb nous de macadàmia.

No és original, però si és bona desperta passions. La que jo faig no respecta el mètode tradicional, però el resultat és el mateix. El millor és que és molt fàcil. La mateixa recepta canviant la poma per mango és sorprenent, guanya en originalitat però perd el toc tradicional."

4 comentaris:

  1. Una variant d'aquesta recepta que a mi m'agrada tant o més que amb la poma: ben senzill, simplement s'ha de substituir la poma per uns préssecs de vinya. Per llepar-se'n els dits!

    Bon bloc i boníssimes receptes!

    ResponElimina
  2. Hola Albert!!!! quina il·lusió la teva visita! Bona idea aquesta del préssec, un toc diferent i ben interessant! Ho provarem de fer ben aviat!!!
    Ens veiem per aquí i per allà! ;-)
    Salut!

    ResponElimina
  3. Jo la faig igual, però si en comptes de crema de llet prepares: nata liquida per cuinar, amb canyella, sucre i llimona, que arrenqui el bull i ho deixes refredar a la nevera.... Amb el contrast de la tarta tèbia: bruutal!

    ResponElimina
  4. Mmmmmmmm... ja tinc ganes de provar-ho! Aquesta tatin és espectacular, cal tastar-la urgentment amb el teu "truquillo"! Merci pel comentari, una abraçada i ens veiem als fogons!

    ResponElimina