diumenge, 4 de juliol del 2010

AMANIDA DE TONYINA MARINADA AMB SÈSAM I ARRÒS BASMATI

Aquesta és una recepta adaptada d'una amanida que ens encanta del restaurant Vinil.

Ingredients (per a dues persones)
- una bona rodanxa de tonyina (que tingui un cert gruix per tal de poder-ne fer daus)
- oli d'oliva
- salsa de soja
- arròs basmati
- enciams diversos
- 2 tomates seques
- sèsam

Elaboració
- Primer de tot cal que marinem la tonyina. Tallem la tonyina a daus i la posem en un bol amb la barreja d'oli i soja (proporció: unes 3 parts d'oli per una part de salsa de soja). Ho deixem marinar uns 10 minuts (si no us agrada el peix molt cru, el podeu deixar macerant més estona). Reservem la barreja d'oli i soja per fer una vinagreta per a l'amanida (només ens caldrà afegir-hi sal i pebre).
- Posem les tomates seques a hidratar amb aigua calenta durant almenys mitja hora. Les tallem en dues o tres tires cada una.
- D'altra banda fem l'arròs basmati seguint les instruccions de cocció indicades al paquet. Un cop cuit i escorregut el deixem refredar.
- Finalment muntem el plat: posem una base d'enciams variats, l'arròs a sobre i els daus de tonyina marinada. Hi posem un parell o tres de tires de tomata. Hi espolsem una mica de sèsam pel damunt i ho amanim amb la vinagreta.

1 comentari:

  1. Molt bo, sa i fàcil de fer, aquests són els plats que m'agraden. La tonyina m'encanta i no podia fallar. Només vigilar l'estona que la deixem marinar, jo em vaig distreure ;-) i va agafar massa la soja.

    ResponElimina