diumenge, 14 d’agost del 2011

PURÉ DE CIGRONS AMB POLS CRUIXENT DE PERNIL

Quan feu puré de cigrons podeu aprofitar per fer aquest aperitiu, quedareu la mar de bé!

Ingredients (per a 4 persones):
- 200 g de cigrons cuits
- 75 g de suc de coure els cigrons
- Oli d'oliva extra verge
- 10 g de mantega
- Sal
- Pebre vermell dolç
- Un tall de pernil salat

Elaboració:
- Per al cruixent de pernil: Posem el tall de pernil salat en una plata per anar al forn. Hi col·loquem una altra plata a sobre (o quelcom que faci que el pernil no s'arronsi) i ho deixem a temperatura alta uns 10-12 minuts fins que ens quedi cruixent (no cremat). Agafem una mica d'aquest pernil i el piquem per tal d'obtenir-ne virutes.
- Posem els cigrons i l'aigua de la seva coccció en un cassó, ho escalfem i ho passem per la batedora.
- Lliguem el puré amb la mantega i l'oli d'oliva verge. Si cal rectifiquem de sal. 
(Si teniu termomix, podeu fer el puré posant-hi el cigrons i l'aigua de la seva cocció a 80ºC durant 5 minuts).
- Per muntar l'aperitiu posem el puré en una copeta, una mica de cruixent de pernil en pols per sobre i de pebre vermell dolç. Per decorar-ho podem afegir una làmina de pernil cruixent a sobre (com la fotografia).

2 comentaris:

  1. L'altre dia ho vaig fer d'aperitiu, però com que vaig comprar els cigrons ja fets i no volia fer servir el líquid que en surt, vaig posar-hi una mica de crema de llet. Va quedar prou bé! ;)

    ResponElimina
  2. L'altre dia ho vaig fer d'aperitiu, però com que vaig comprar els cigrons ja fets i no volia fer servir el líquid que en surt, vaig posar-hi una mica de crema de llet. Va quedar prou bé! ;)

    ResponElimina