dimarts, 2 de setembre del 2014

RAP A LA DONOSTIARRA

Aquests dies que feia mal temps vaig aprofitat per cuinar una mica, que ara a l'estiu no ho acostumo a fer massa. L'altre dia vam anar al mercat i vaig comprar un rap ben maco (si és que del rap se'n pot dir que és maco!) i el vaig cuinar a la donostiarra. És la primera vegada, i de ben segur que no serà la última, ja que és senzillíssim de fer i ens va encantar!

Ingredients (per a dues persones)
- 1 ració de rap per persona (nosaltres vam fer servir una cua grossa i la vam dividir en dues porcions)
- Oli d'oliva
- 1 cullerada de vinagre de vi blanc (o de sidra)
- 4-6 alls
- 1 bitxo
- 1/2 culleradeta de pebre vermell picant
- 1/2 culleradeta de pebre vermell dolç
- 1 patata grossa
- 1ceba
- Sal i pebre

Elaboració
-   Tallem una ceba mitjana a mitges llunes i la patata a rodanxes. 
-  Ho posem tot en un safata per anar al forn i ho amanim amb sal i un bon raig d’oli d’oliva. Ho tapem amb paper de plata i ho enfornem a 180º durant uns 15 minuts.
-  Passat aquest temps, hi posem les cues de rap salpebrades al damunt, i ho enfornem uns 20 minuts més (aquest cop no cal tapar-ho).
Mentrestant:
- Cobrim una paella (no massa gran) amb oli d’oliva, hi afegim els alls tallats a làmines i els deixem daurar  a foc suau (en aquest pas hi podem afegir un bitxo)
-         Quan estiguin daurats, ho retirem del foc i hi afegim el vinagre, els pebres vermells i ho barregem bé. Ho reservem. (Pel que fa al pebre vermell n'hi podem posar només de dolç, només de picant…el què vulgueu, jo ho vaig fer mig-mig i em va agradar molt com va quedar). És important que tot aquest pas es faci fora del foc.
      - Un cop cuit el peix, el suquet que ens ha deixat anar l'aboquem a la paella i el lliguem amb la sals.

       Emplatem el llit de patates i el peix, i ho amanim  amb la salsa. Per decorar, hi podem posar unes fulles de julivert mig picades pel damunt.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada