dissabte, 9 d’abril del 2011

PASTISSET DE MOUSSE DE XOCOLATA BLANCA AMB MADUIXES SOBRE BROWNIE DE XOCOLATA AMB NOUS

Feia dies que tenia ganes de provar de fer unes postres noves. Volia fer quelcom amb xocolata blanca, que a en Xevi li encanta, així que mirant per diversos blocs de cuina, vaig veure aquest espectacular pastisset que ens ensenyava a fer la Mª Jose del Dit i fet i el vaig versionar. Aquest és el resultat que vam obtenir!

Ingredients (per a fer-ne un pastís gran o de 6 a 8 de petitons)
Per a la mousse de xocolata blanca:
- 75 g de llet
- 75 g de nata
- 30 g de rovell d'ou
- 15 g de sucre
- 225 g de nata batuda
- 250 g de xocolata blanca
- 2 fulles de gelatina
Per al brownie:
- 125 g de mantega
- 200 g de xocolata negra de cobertura
- 150 g de sucre
- 4 ous
- 90 g de farina
- Un grapat de nous
Per al guarniment:
- Maduixes
- Una mica de xocolata negra  ratllada

Elaboració
Per al brownie:
- Escalfem la mantega i la xocolata fins que es desfaci.
- A part, batem els ous i els sucre i ho barregem amb la xocolata.
- Finalment, hi anem posant a poc a poc la farina tamisada i hi afegim les nous trossejades.
- Greixem amb mantega el motlle (o els motlles) i ho enfornem a 180º uns 15 minuts.

Per a la mousse de xocolata blanca:
- Barregem els rovells amb el sucre.
- Escalfem i barregem la nata líquida i la llet i ho afegim als rovells. Ho coem tot junt fins que assoleixi uns 85ºC (no ha de bullir!).
- Hi incorporem la gelatina hidratada i escorreguda.
- Ho colem tot plegat, ho afegim sobre la xocolata blanca trossejada i ho emulsionem.
- Finalment, hi afegim primer una mica de nata batuda i després la resta de nata mesclant-ho amb suavitat.

Muntatge del pastís:
- Un cop s'hagi refredat el brownie (dins el motlle) hi aboquem a sobre la mousse de xocolata blanca i ho congelem. Abans de servir-ho (unes 3 hores) ho guardem a la nevera i després ja ho podem desemmotllar.
- Decorem el pastisset amb unes làmines de maduixa al damunt i una mica de xocolata negra ratllada per sobre.

4 comentaris:

  1. Hola, m'agrada aquest pastisset :) quina xocolata blanca fas servir? jo he fet servir alguna vegada la Valrhona que me l'ha donat un pastisser amic meu, però als supermercats no en trobo, i les que hi ha no em funcionen gaire bé :(

    ResponElimina
  2. Uauuu una versió boníssima la teva!! t´ha quedat un pastís molt elegant...em copio la teva forma de preparar la recepta, m´ha agradat molt...un petonet

    ResponElimina
  3. Hola Marta, jo vaig utilitzar-ne una de les del supermercat i la veritat és que va funcionar prou bé. De totes maneres no estic massa acostumada a treballar amb xocolata blanca així que aniré provant a veure quines em resulten millor. Potser la MªJose ens pot aconsellar...

    Bones MªJose, merci pel comentari i la visita, quina il·lusió! Veig que tu ets una experta en dolços...fa una pinta tot el que fas que crec que et copiaré més idees ;-)

    Moltes gràcies per la visita a les dues! Ens anem llegint!
    Una abraçada!

    ResponElimina
  4. Bones, senyores! Amb permís de vostès només volia dir que la vostra cuina té una pinta tremenda, felicitats! A més les fotos que feu m'encanten, hi ha molta llum (qué cabrones jeje... m'hauré de comprar un focus!) Ja formeu part dels "puestos" on ens agrada navegar... així que ens veiem als fogons!!!

    ResponElimina