dissabte, 9 d’octubre del 2010

CONFIT D’ÀNEC AMB PATATES A LA SARLADAISE

La Mari, una amiga amb qui vaig tenir la sort de conviure, em va regalar, a part de 2 ampolletes de vi i unes llaminadures boníssimes (eh, Xevi?!), un llibret de l'André Bonnaure on hi ha 10 maneres de preparar ànec. Aquest confit és una d'elles, molt fàcil a més. El confit el vam comprar a Can Gou, de Camallera, ja preparat. Un dia prometem fer-lo nosaltres.

Ingredients (per a dues persones):
- 2 cuixes de confit d’ànec
- ½ kg de patates pelades
- El greix de les cuixes de l’ànec
- All i julivert (un parell de grans d’all i unes fulletes de julivert)



- Pelem les patates en rodelles de ½ cm de gruix aproximadament.
 - Posem el greix de l’ànec en una paella i quan estigui calent hi afegim les patates (si no en tenim prou hi podem afegir una mica d’oli). Deixem coure les patates tapades; les sacsegem de tant en tant. Quan ja estiguin cuites (toves) les destapem i les deixem daurar afegint-hi l’all i el julivert picat. Quan ja estiguin daurades, les salem (nosaltres ho vam fer amb sal Maldon).
- Les servirem juntament amb les cuixes que haurem escalfat al forn uns 5 minuts a 200 ºC.


Elaboració:
- Sal (Maldon, si pot ser)

3 comentaris:

  1. El confit era bo... però les patates... mmmmmmmmm...

    ResponElimina
  2. Gràcies, Mari, ja que jo també vaig poder disfrutar dels teus regals. Les llaminadures boníssimes, i tant! No sé pas si l'Anna en va poder tastar...?! L'Auzells també, i del llibre, anirem traient receptes. Eps, Mari, per cert, el meu aniversari és l'1 de juliol... ;)

    ResponElimina
  3. Com et passes, no? je je je...tu no et queixis que els regalets els vaig compartint amb tu!si és que això d'haver esdevingut el meu marmitó no t'està anant malament i t'està portant moltes sorpreses!!!!
    Estic d'acord amb això de les patates...tremendes!!!!

    ResponElimina